Forum Penolong Pegawai Perubatan Sarawak
 
HomePortalGalleryFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in
Navigation
 Portal
 Forum
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Latest topics
» Klinik warga Emas
Sun Jun 14, 2009 4:19 am by PPP BorhanDalat

» BERITA BERGAMBAR DARI KK NANGA SEMAH, DARO
Sun Jun 14, 2009 4:01 am by PPP BorhanDalat

» Elaun RM 1500, 1000, 500- APA KATA PPP SARAWAK? LAYAK ATAU TIDAK?
Wed Jun 10, 2009 9:23 pm by musrgmude

» KLINIK INTEGRASI
Wed Jun 10, 2009 5:25 pm by wreig

» Salam lelenggau
Wed Jun 10, 2009 2:51 pm by deresa_mit

» KALAU ANDA JADI KETUA PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN SARAWAK????
Wed Jun 10, 2009 1:12 pm by deresa_mit

» MASA DEPAN PPP
Tue Jun 09, 2009 12:09 pm by Ndan6192

» SELAMAT HARI GAWAI DAYAK 2009
Sat May 30, 2009 12:49 pm by cloud

» All Maybank Account Holders / Semua Pemegang Akaun Maybank
Fri May 29, 2009 9:44 pm by onesu

Affiliates










 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search

Share | 
 

 CUEPACS MAHU GAJI BARU

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
jackson Impin
User Forumer
avatar

Male
Number of posts : 80
Age : 39
Location : Jab. Kecemasan & trauma Hosp. Kapit
Job/hobbies : gardening/fishing(AMOU29)
Points : 6
Registration date : 2008-06-25

PostSubject: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Sun Mar 01, 2009 3:27 am

Oleh RAHANA MOHD. DAHARI

[url=mailto://utusankelantan@utusan.com.my]utusankelantan@utusan.com.my[/url]



KOTA
BHARU 22 Feb. - Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan
Awam (CUEPACS) akan menyarankan beberapa cadangan baru untuk perhatian
kerajaan yang bakal dipimpin oleh Datuk Seri Najib Tun Razak.

Presidennya,
Omar Osman memberitahu, cadangan tersebut menjurus kepada kepentingan
dan kebajikan para pekerja bagi tujuan memantapkan lagi sektor awam di
negara ini.

Sehubungan itu, katanya, bengkel penambahbaikan
gred gaji dan skim kakitangan awam yang akan berlangsung di Kuala
Terengganu, pada 3 hingga 5 Mac depan akan memperincikan cadangan
tersebut.

"Sudah sampai masanya kita mahukan penambahbaikan
dari segi gred gaji dengan penambahan tangga gaji agar pendapatan
pekerja tidak 'mati' pada gred-gred tertentu.

"Sebagai contoh
ada di kalangan pekerja yang baru berumur 45 tahun tetapi tangga
gajinya telah 'mati' dan terpaksa berkhidmat l3 tahun lagi bagi
menggenapkan usia persaraan pada usia 58 tahun dengan jumlah gaji yang
sama," katanya.

Omar berkata demikian kepada [i]Utusan Malaysia[/i]
selepas menghadiri program bertemu Presiden CUEPACS anjuran Kesatuan
Perkhidmatan Teknik Semenanjung Malaysia (MTSU) di sini hari ini.

Sementara
itu, beliau turut menegur sesetengah agensi kerajaan yang kurang
mengambil berat dengan nasib pekerja kontrak yang telah lama berkhidmat
dalam sektor awam.

''Hampir 2,000 pekerja kontrak telah diberhentikan kononnya disebabkan krisis kegawatan ekonomi dan kekurangan peruntukan.

"Namun pekerja kontrak ini telah berkhidmat dan tidak sepatutnya khidmat mereka ditamatkan begitu sahaja,'' katanya.

Tambahnya,
pakej rangsangan ekonomi yang akan diumumkan oleh kerajaan diharap
menyediakan peruntukan bagi agensi *censored* supaya mereka mengambil
tindakan menyerap semula pekerja kontrak yang diberhentikan.[img]http://www.utusan.com.my/utusan/design1_files/main_story_gradient_bottom.jpg[/img]


=========================

Harapan
kita agar ada sinar baru supaya gaji kakitangan kerajaan yang telah
melanggar dinding tidak hanya beku begitu sahaja...menunggu masa untuk
tempoh pencen yang telah dinaikkan...

sorang PPK kat tempat
saya baru berumur 42 tahun, basik gaji dia dah bar tahun 2007 yang
lalu,,,RM1400++ mcm tu...kesian jugak kerana kalu tiada kenaikan
pangkat untuk beliau maka dalam masa 16 tahun akan datang {pencen umur
58 tahun} ==== (pencen tahun 2025) PPK ni tetap menerima gaji
RM1400++(basik)...

Ini untuk PPK...mcm maner pulak untuk kiter para medik atau pegawai-pegawai lain...

takkan
gaji setakat tu ajer....kalau nasib baik boleh lah melangkau ke U32,
U36, U38, U40 atau U41 hingga U54...yang bernasib baik ni boleh dikira
dengan jari sahaja...

ada paramedic yang kiter jumpa nasibnya
agak malang...pencen sudah tapi masih pada gred U29....berapa sangat
hasil yang diperolehi ketika mereka pencen...

moga sinar baru yang diminta cuepacs itu dapat di perkenankan oleh PM baru kiter nanti...amin...
Back to top Go down
View user profile
Uchu Beliau
Senior Forumer
avatar

Male
Number of posts : 739
Age : 36
Location : DI MANA BUMI DI PIJAK
Job/hobbies : DRESSA KAMPUNG 81
Humor : CAKAP TAK SERUPA BIKIN
Points : 68
Registration date : 2009-01-12

PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Wed Mar 04, 2009 9:34 pm

kita hidupkan PPP Very Happy Smile
Back to top Go down
View user profile
jackson Impin
User Forumer
avatar

Male
Number of posts : 80
Age : 39
Location : Jab. Kecemasan & trauma Hosp. Kapit
Job/hobbies : gardening/fishing(AMOU29)
Points : 6
Registration date : 2008-06-25

PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Thu Mar 05, 2009 10:11 am

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy [quote="jackson Impin"]Oleh RAHANA MOHD. DAHARI

[url=mailto://utusankelantan@utusan.com.my]utusankelantan@utusan.com.my[/url]



KOTA
BHARU 22 Feb. - Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan
Awam (CUEPACS) akan menyarankan beberapa cadangan baru untuk perhatian
kerajaan yang bakal dipimpin oleh Datuk Seri Najib Tun Razak.

Presidennya,
Omar Osman memberitahu, cadangan tersebut menjurus kepada kepentingan
dan kebajikan para pekerja bagi tujuan memantapkan lagi sektor awam di
negara ini.

Sehubungan itu, katanya, bengkel penambahbaikan
gred gaji dan skim kakitangan awam yang akan berlangsung di Kuala
Terengganu, pada 3 hingga 5 Mac depan akan memperincikan cadangan
tersebut.

"Sudah sampai masanya kita mahukan penambahbaikan
dari segi gred gaji dengan penambahan tangga gaji agar pendapatan
pekerja tidak 'mati' pada gred-gred tertentu.

"Sebagai contoh
ada di kalangan pekerja yang baru berumur 45 tahun tetapi tangga
gajinya telah 'mati' dan terpaksa berkhidmat l3 tahun lagi bagi
menggenapkan usia persaraan pada usia 58 tahun dengan jumlah gaji yang
sama," katanya.

Omar berkata demikian kepada [i]Utusan Malaysia[/i]
selepas menghadiri program bertemu Presiden CUEPACS anjuran Kesatuan
Perkhidmatan Teknik Semenanjung Malaysia (MTSU) di sini hari ini.

Sementara
itu, beliau turut menegur sesetengah agensi kerajaan yang kurang
mengambil berat dengan nasib pekerja kontrak yang telah lama berkhidmat
dalam sektor awam.

''Hampir 2,000 pekerja kontrak telah diberhentikan kononnya disebabkan krisis kegawatan ekonomi dan kekurangan peruntukan.

"Namun pekerja kontrak ini telah berkhidmat dan tidak sepatutnya khidmat mereka ditamatkan begitu sahaja,'' katanya.

Tambahnya,
pakej rangsangan ekonomi yang akan diumumkan oleh kerajaan diharap
menyediakan peruntukan bagi agensi *censored* supaya mereka mengambil
tindakan menyerap semula pekerja kontrak yang diberhentikan.[img]http://www.utusan.com.my/utusan/design1_files/main_story_gradient_bottom.jpg[/img]


=========================

Harapan
kita agar ada sinar baru supaya gaji kakitangan kerajaan yang telah
melanggar dinding tidak hanya beku begitu sahaja...menunggu masa untuk
tempoh pencen yang telah dinaikkan...

sorang PPK kat tempat
saya baru berumur 42 tahun, basik gaji dia dah bar tahun 2007 yang
lalu,,,RM1400++ mcm tu...kesian jugak kerana kalu tiada kenaikan
pangkat untuk beliau maka dalam masa 16 tahun akan datang {pencen umur
58 tahun} ==== (pencen tahun 2025) PPK ni tetap menerima gaji
RM1400++(basik)...

Ini untuk PPK...mcm maner pulak untuk kiter para medik atau pegawai-pegawai lain...

takkan
gaji setakat tu ajer....kalau nasib baik boleh lah melangkau ke U32,
U36, U38, U40 atau U41 hingga U54...yang bernasib baik ni boleh dikira
dengan jari sahaja...

ada paramedic yang kiter jumpa nasibnya
agak malang...pencen sudah tapi masih pada gred U29....berapa sangat
hasil yang diperolehi ketika mereka pencen...

moga sinar baru yang diminta cuepacs itu dapat di perkenankan oleh PM baru kiter nanti...amin...[/quote]
Back to top Go down
View user profile
uK@! uRg BuK@!
Newbie Forumer


Male
Number of posts : 112
Age : 32
Location : uP !n Da $kY
Job/hobbies : nG!rUp AnaNg KuR@nG
Humor : $3n@nG aT! b3L@mA
Points : 8
Registration date : 2008-10-19

PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Thu Mar 05, 2009 1:05 pm

HIDUP PPP!!!
Back to top Go down
View user profile
aubreysherrod
Senior Forumer
avatar

Male
Number of posts : 911
Age : 34
Location : Lubok Antu, Sarawak
Job/hobbies : Minum ejok/beer/langkau
Points : 316
Registration date : 2009-02-10

PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Tue Mar 10, 2009 6:22 pm

setuju...gaji naik....
Back to top Go down
View user profile http://genghaus.blogspot.com
uK@! uRg BuK@!
Newbie Forumer


Male
Number of posts : 112
Age : 32
Location : uP !n Da $kY
Job/hobbies : nG!rUp AnaNg KuR@nG
Humor : $3n@nG aT! b3L@mA
Points : 8
Registration date : 2008-10-19

PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Wed Mar 11, 2009 1:58 pm

Very Happy cheers cyclops
Back to top Go down
View user profile
drhouse
Newbie Forumer
avatar

Male
Number of posts : 158
Age : 32
Location : tepi sungai byk boyak...
Job/hobbies : AMO U29/cuci klinik.. hahaha..
Points : 24
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Wed Mar 11, 2009 2:38 pm

malas lah nak pikir, berharap jak lak...
tapi gaji x nait2 juak...
lambat cita...
Back to top Go down
View user profile
apai bidah
Senior Forumer
avatar

Male
Number of posts : 762
Age : 33
Location : KK BT NIAH,MIRI SWK
Job/hobbies : complete 3P
Humor : ANANG MACAM2 SIMPONG TERUS
Points : 47
Registration date : 2008-10-18

PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Wed Mar 11, 2009 2:55 pm

nti ya bc.......manah meh nya..............nti ya nadai...sengsara laban ya.........
Back to top Go down
View user profile http://www.goggles.com
drhouse
Newbie Forumer
avatar

Male
Number of posts : 158
Age : 32
Location : tepi sungai byk boyak...
Job/hobbies : AMO U29/cuci klinik.. hahaha..
Points : 24
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Wed Mar 11, 2009 3:32 pm

betul3.... mun ada ambik, xda apa blh buat...
memang x bebaloi...
Back to top Go down
View user profile
cloud
Junior Forumer
avatar

Male
Number of posts : 450
Age : 35
Location : Cat City
Job/hobbies : GRO (Goverment Officer) Join Internet
Humor : Big Head..Big Brains..Good Memory..Good Liar..If You Want Be A Liar..You Must Have A Good Memory..
Points : 48
Registration date : 2008-11-13

PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Fri Mar 13, 2009 11:39 pm

..arap ya approve...
Back to top Go down
View user profile
Jay
Moderator


Male
Number of posts : 2315
Age : 41
Location : Nuuk CAP BARUK !! - SoMeWheRe in BAU
Job/hobbies : PPP U29
Humor : make it's life easy
Points : 200
Registration date : 2008-03-31

PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Sat Mar 14, 2009 5:56 pm

kita tunggu dan lihat....kalau dah rezeki..kita..ambi..lah.

_________________
just me...
http://jamainambang.blogspot.com/
Back to top Go down
View user profile http://jamainambang.blogspot.com/
drhouse
Newbie Forumer
avatar

Male
Number of posts : 158
Age : 32
Location : tepi sungai byk boyak...
Job/hobbies : AMO U29/cuci klinik.. hahaha..
Points : 24
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Sun Mar 15, 2009 12:40 pm

rezeki jgn d tolak, bala jgn d cr...
harap2 ada nait...
kuang2...
Back to top Go down
View user profile
cloud
Junior Forumer
avatar

Male
Number of posts : 450
Age : 35
Location : Cat City
Job/hobbies : GRO (Goverment Officer) Join Internet
Humor : Big Head..Big Brains..Good Memory..Good Liar..If You Want Be A Liar..You Must Have A Good Memory..
Points : 48
Registration date : 2008-11-13

PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Sun Mar 15, 2009 1:52 pm

...amai nya..btmbah agi semangat ka gawa enti gaji niki.. cyclops
Back to top Go down
View user profile
apai bidah
Senior Forumer
avatar

Male
Number of posts : 762
Age : 33
Location : KK BT NIAH,MIRI SWK
Job/hobbies : complete 3P
Humor : ANANG MACAM2 SIMPONG TERUS
Points : 47
Registration date : 2008-10-18

PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Sun Mar 15, 2009 9:22 pm

ulih ga ngeloan kapal selam kena pulai ke kapit kin....he...he........he....
Back to top Go down
View user profile http://www.goggles.com
aubreysherrod
Senior Forumer
avatar

Male
Number of posts : 911
Age : 34
Location : Lubok Antu, Sarawak
Job/hobbies : Minum ejok/beer/langkau
Points : 316
Registration date : 2009-02-10

PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Sun Mar 15, 2009 10:14 pm

dapat ka kita gaji baru dengan keadaan ekonomi sekarang?
Back to top Go down
View user profile http://genghaus.blogspot.com
Jay
Moderator


Male
Number of posts : 2315
Age : 41
Location : Nuuk CAP BARUK !! - SoMeWheRe in BAU
Job/hobbies : PPP U29
Humor : make it's life easy
Points : 200
Registration date : 2008-03-31

PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Mon Mar 16, 2009 8:50 pm

agak payah...tunggu aja lah...

_________________
just me...
http://jamainambang.blogspot.com/
Back to top Go down
View user profile http://jamainambang.blogspot.com/
aubreysherrod
Senior Forumer
avatar

Male
Number of posts : 911
Age : 34
Location : Lubok Antu, Sarawak
Job/hobbies : Minum ejok/beer/langkau
Points : 316
Registration date : 2009-02-10

PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Mon Mar 16, 2009 10:37 pm

rasa2nya kena potong ada peluang
Back to top Go down
View user profile http://genghaus.blogspot.com
Uchu Beliau
Senior Forumer
avatar

Male
Number of posts : 739
Age : 36
Location : DI MANA BUMI DI PIJAK
Job/hobbies : DRESSA KAMPUNG 81
Humor : CAKAP TAK SERUPA BIKIN
Points : 68
Registration date : 2009-01-12

PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Sun Mar 22, 2009 8:04 pm

SIK KAN KNA POTONG.
Back to top Go down
View user profile
aubreysherrod
Senior Forumer
avatar

Male
Number of posts : 911
Age : 34
Location : Lubok Antu, Sarawak
Job/hobbies : Minum ejok/beer/langkau
Points : 316
Registration date : 2009-02-10

PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   Sun Mar 22, 2009 10:47 pm

ekonomi down sekarang...susah nak makan gaji baru....
Back to top Go down
View user profile http://genghaus.blogspot.com
Sponsored content




PostSubject: Re: CUEPACS MAHU GAJI BARU   

Back to top Go down
 
CUEPACS MAHU GAJI BARU
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» 17 dalil bahwa tidak ada nabi baru setelah wafatnya Rasulullah
» Paulus si anti kristus
» Benarkah 1 Januari Tahun Baru !
» Simbol PKI pada Uang Kertas ?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Sarawak Assistant Medical Officer Forum :: Admin Shout :: Pengumuman-
Jump to: