Forum Penolong Pegawai Perubatan Sarawak
 
HomePortalGalleryFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in
Navigation
 Portal
 Forum
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Latest topics
» Klinik warga Emas
Sun Jun 14, 2009 4:19 am by PPP BorhanDalat

» BERITA BERGAMBAR DARI KK NANGA SEMAH, DARO
Sun Jun 14, 2009 4:01 am by PPP BorhanDalat

» Elaun RM 1500, 1000, 500- APA KATA PPP SARAWAK? LAYAK ATAU TIDAK?
Wed Jun 10, 2009 9:23 pm by musrgmude

» KLINIK INTEGRASI
Wed Jun 10, 2009 5:25 pm by wreig

» Salam lelenggau
Wed Jun 10, 2009 2:51 pm by deresa_mit

» KALAU ANDA JADI KETUA PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN SARAWAK????
Wed Jun 10, 2009 1:12 pm by deresa_mit

» MASA DEPAN PPP
Tue Jun 09, 2009 12:09 pm by Ndan6192

» SELAMAT HARI GAWAI DAYAK 2009
Sat May 30, 2009 12:49 pm by cloud

» All Maybank Account Holders / Semua Pemegang Akaun Maybank
Fri May 29, 2009 9:44 pm by onesu

Affiliates










 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search

Share | 
 

 Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Ghost Rider
Junior Forumer
avatar

Male
Number of posts : 481
Age : 32
Location : Hueco Mundo ( Las Noches)
Job/hobbies : PPP U29
Humor : HA!HA!HA! Gelak kan dia..
Points : 18
Registration date : 2008-05-10

PostSubject: Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?   Sat May 24, 2008 11:58 pm

hi rakan2 semua. ni topik baru nak dibincangkan bersama. kenapa terdapat perbezaan dalam mengemukakan tuntutan ( tuntutan perjalanan/ OT/ harian dan sebagainya? kenapa setiap jabatan mempunyai birokrasi atau pengurusan yang berbeza? ada sesetengah tempat diorang TIDAK akan approved tuntuntan MILEAGE ada pula tempat yang approved. ada sesetengah tempat cepat dalam menguruskan tuntutan ada pula yang lambat? ada sesetengah tempat pula terlalu mengawal perbelanjaan hingga menghadkan jumlah hari travelling sehingga program seperti VHT sukar dilaksanakan? ada pula tempat yang memberi ETO daripada memberi tuntuntan dan bila staf nak ambil ETO tu susah pula. bila nak buat program seperti klinik remaja atau warga emas juga selalu berdepan dengan masalah BUDGET.biasanya alasan yang diberikan adalah kurang budget dan sebagainya. jadi mari kita kupas topik ini sedalam-dalamnya. bagi rakan yang bertugas di bahagian pengurusan pula sila lah beri pandangan dan ulasan anda kepada kami orang bawahan supaya kami lebih memahami. topik ini bukanlah kerana perasaan tak puas hati atau mencari kesalahan orang tetapi sekadar mencari dan berkongsi pemahaman, supaya kita semua dapat saling memahami disamping itu bagi supaya pihak pengurusan dapat melakukan open style management dimana semua maklumat dan informasi di kongsi bersama. bukan cara pengurusan yang tipikal iaitu sesetengah informasi hanya diketahui oleh pihak pengurusan sahaja. so boleh kita bincangkan topik ini.
INGAT INI HANYALAH SEKADAR PERBINCANGAN UNTUK KITA KONGSI PEMAHAMAN KITA. INI BUKAN TOPIK UNTUK MENUNJUKKAN RASA TIDAK PUAS HATI. KONGSI MAKLUMAT YANG ADA DENGAN RAKAN. afro
Back to top Go down
View user profile
Rie@HeartBreak7
Moderator
avatar

Male
Number of posts : 1482
Age : 33
Location : KK Kuala Lawas
Job/hobbies : AMO U29
Points : 27
Registration date : 2008-02-23

PostSubject: Re: Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?   Wed Sep 10, 2008 10:47 pm

betul kata u, lain tempat, lain cara.

tapi what to do? kita org bawah ja, org atas kata 'no', 'no' la nak buat macam mana? nak lawan tumbuk pun diorg tetap menang, kita ikut ja apa yg diorg bagi.

semua ni politik la kawan~ nak sebut pun 'no use' juga, 'kong bo yong' ja. biar la diorg bat polisi diorg sendiri. melainkan kita ni boss yg boleh kawal semua hal~
Back to top Go down
View user profile
Jay
Moderator


Male
Number of posts : 2315
Age : 41
Location : Nuuk CAP BARUK !! - SoMeWheRe in BAU
Job/hobbies : PPP U29
Humor : make it's life easy
Points : 200
Registration date : 2008-03-31

PostSubject: Re: Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?   Wed Sep 10, 2008 11:54 pm

bounce Dalam GENERAL ORDER...memang terang terang....menerangkan pasal hal-hal tuntutan... kalau layak.. dan mengikut GO....mengapa pulak tak boleh tuntut???.....Perjalanan rasmi yang melebihi 25KM dari tempat bekerja....LAYAK....menuntut milleage!!......bagi kami di sini...tidak ada masalah....kalau dari segi tuntutan ni....cuma ada lambat lah sikit...tapi ada...dan sekarang ni pun mereka Online dengan JAN.....kalau kita memeng LAYAK.....sebab kita ada surat dari HQ JKNS iaitu...JKNSWK/U/AK-2(15) bertarikh 29.Feb. 2008.....saya tak pasti....samada Pegawai Kesihatan Bahagian di Bahagian masing-masing ada surat yang sama....sebab surat itu...ditujukan kepada DMO Kuching....sebab kami dulu pun mengalami masalah yang sama..... jadi timbul lah surat ni....





lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!

_________________
just me...
http://jamainambang.blogspot.com/
Back to top Go down
View user profile http://jamainambang.blogspot.com/
Rie@HeartBreak7
Moderator
avatar

Male
Number of posts : 1482
Age : 33
Location : KK Kuala Lawas
Job/hobbies : AMO U29
Points : 27
Registration date : 2008-02-23

PostSubject: Re: Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?   Thu Sep 11, 2008 9:00 am

betul tu, kami sini pun sama, x sa masalah x layak, lagipun paling cepat pernah ku rasa. isnin hantar, friday duit da masuk. (sebeb kat limbang ada akauntan negara~

bila tarikh surat tu bang? x pernah pun i nampak?
Back to top Go down
View user profile
Ewatt_Bedilang Besi
Senior Forumer
avatar

Male
Number of posts : 644
Age : 34
Location : Orang Pulau
Job/hobbies : Nyabung
Humor : No Pain No Gain
Points : 4
Registration date : 2008-06-23

PostSubject: Re: Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?   Thu Sep 11, 2008 10:11 am

Aku klem bulan 3 baru masuk bulan 6 tok tadi.Bulan 7 sampai bulan 9 tok nadai utai lalu.
Back to top Go down
View user profile
Rie@HeartBreak7
Moderator
avatar

Male
Number of posts : 1482
Age : 33
Location : KK Kuala Lawas
Job/hobbies : AMO U29
Points : 27
Registration date : 2008-02-23

PostSubject: Re: Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?   Thu Sep 11, 2008 12:25 pm

laban kerani malas gilak buat kerja, betimbum utai ba meja cdak iya. buruk~!
Back to top Go down
View user profile
Jay
Moderator


Male
Number of posts : 2315
Age : 41
Location : Nuuk CAP BARUK !! - SoMeWheRe in BAU
Job/hobbies : PPP U29
Humor : make it's life easy
Points : 200
Registration date : 2008-03-31

PostSubject: Re: Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?   Thu Sep 11, 2008 8:33 pm

bounce mungkin surat nya nada i ngagai bhagian bukai pelaba aku..... laban surat di tuju agai DHO bahagian Kuching aja....bakanya lah asai sepi aku.... tapi tu tau jadi ke rujukan semua kitai... cheers

_________________
just me...
http://jamainambang.blogspot.com/
Back to top Go down
View user profile http://jamainambang.blogspot.com/
Rie@HeartBreak7
Moderator
avatar

Male
Number of posts : 1482
Age : 33
Location : KK Kuala Lawas
Job/hobbies : AMO U29
Points : 27
Registration date : 2008-02-23

PostSubject: Re: Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?   Sun Sep 14, 2008 7:08 pm

nama no ruj surat nya?
Back to top Go down
View user profile
Jay
Moderator


Male
Number of posts : 2315
Age : 41
Location : Nuuk CAP BARUK !! - SoMeWheRe in BAU
Job/hobbies : PPP U29
Humor : make it's life easy
Points : 200
Registration date : 2008-03-31

PostSubject: Re: Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?   Sun Sep 14, 2008 10:13 pm

bounce JKNSWK/U/AK-2(15) bounce

_________________
just me...
http://jamainambang.blogspot.com/
Back to top Go down
View user profile http://jamainambang.blogspot.com/
Ewatt_Bedilang Besi
Senior Forumer
avatar

Male
Number of posts : 644
Age : 34
Location : Orang Pulau
Job/hobbies : Nyabung
Humor : No Pain No Gain
Points : 4
Registration date : 2008-06-23

PostSubject: Re: Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?   Mon Sep 15, 2008 4:26 pm

Nyak meh ngasuh aku tok nda rindu. Kadang2 surat/ pekeliling penting semina dituju ngagai opis besai aja baka kch. kati baka kami diau ba ujung dunya tok deh?legi nti bc masalah jampat gak berita tauka nama jai datai ba opis Kch.
Back to top Go down
View user profile
Jay
Moderator


Male
Number of posts : 2315
Age : 41
Location : Nuuk CAP BARUK !! - SoMeWheRe in BAU
Job/hobbies : PPP U29
Humor : make it's life easy
Points : 200
Registration date : 2008-03-31

PostSubject: Re: Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?   Mon Sep 15, 2008 8:59 pm

bounce sebenarnya Bahagian Kewangan di DHO Kuching dia minta surat nya... minta penerang pasal OT ari HQ...laban maioh sida dia Claim enda tentu.... surat nya UKAI di edar ari HQ ngagai semua bahagian...nya alai kita nadai nerima surat nya... anang saru au...aku semina ka bekongsi aja...baka nia cara kitai patut claim!....baka tafsiran Elaun Perjalanan enggau OT..... cheers

_________________
just me...
http://jamainambang.blogspot.com/
Back to top Go down
View user profile http://jamainambang.blogspot.com/
Ewatt_Bedilang Besi
Senior Forumer
avatar

Male
Number of posts : 644
Age : 34
Location : Orang Pulau
Job/hobbies : Nyabung
Humor : No Pain No Gain
Points : 4
Registration date : 2008-06-23

PostSubject: Re: Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?   Tue Sep 16, 2008 11:39 am

Asai nda besemangat ngaga claim unggal, laun amat dibayar. Ngaga aja meh tok nitih ke jam kerja lbh masa.Ukai nyak maioh, 80 lbh, 100 lbh.............puas nganti nyak ke diterima ila.......leju asai ia..... baka klem pjlnan, berambis dulu duit kitai dikena,tapi klem bedau temu bila.Minta tok nyak, resit apa semua, nda tau laun lah,.............lengkap semua,hantar sebelum tarikh, bedau gak dibayar tok............
Back to top Go down
View user profile
Jay
Moderator


Male
Number of posts : 2315
Age : 41
Location : Nuuk CAP BARUK !! - SoMeWheRe in BAU
Job/hobbies : PPP U29
Humor : make it's life easy
Points : 200
Registration date : 2008-03-31

PostSubject: Re: Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?   Tue Sep 16, 2008 7:01 pm

bounce anang baka nya Parr.... di Kuching pan masalah bakatu nyadi....utai tu lekat ba bhgn kewangan...ti ba cif kitai enda pelaba aku..laban cif nemu kitai sigi ngaga kereja.....kami ditu..udah maioh amai utai di pinta sida bhgn kewangan...kena nyukong Klem....labn sida dah online ngau JAN...terus.. Very Happy

_________________
just me...
http://jamainambang.blogspot.com/
Back to top Go down
View user profile http://jamainambang.blogspot.com/
Roy.B
Senior Forumer
avatar

Male
Number of posts : 991
Age : 32
Location : Adong Belalai PuB IN de SBWJAYA
Job/hobbies : Dresa Pala tangga
Humor : ensumbar bujang berani kempang
Points : 47
Registration date : 2008-05-18

PostSubject: Re: Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?   Thu Sep 25, 2008 3:55 pm

mbal
Back to top Go down
View user profile
Jay
Moderator


Male
Number of posts : 2315
Age : 41
Location : Nuuk CAP BARUK !! - SoMeWheRe in BAU
Job/hobbies : PPP U29
Humor : make it's life easy
Points : 200
Registration date : 2008-03-31

PostSubject: Re: Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?   Fri Sep 26, 2008 10:19 am

bounce mbal nama utai d mbal????????

_________________
just me...
http://jamainambang.blogspot.com/
Back to top Go down
View user profile http://jamainambang.blogspot.com/
leongyeefat



Number of posts : 5
Points : 5
Registration date : 2008-05-18

PostSubject: Tuntutan elaun&OT amalan berbeza-beza.   Mon Nov 03, 2008 8:54 am

Hi every one,
kebelakangan ini, KKM kelaur satu pekeliling berkenaan tuntutan lebih masa, yang menyatakan mereka yang bertugas giliran boleh dibayar lebih masa pada hari kelepasan am jika ia bertugas, dan jika hari kelepasan am jatuh pada hari cuti minggu maka hari kelepasan am itu diberi pada hari keesokan. namun kefahaman pekeliling itu berbeza bila dibaca olih PPP 29 dan pihak atasan. Akibatnya yang bertugas pada hari kelepasan am tidak dapat OT kerana cuti ganti diberi pada tarikh lain. Tujuan pekeliling ini untuk menyelaraskan tuntutan di semua kalangan anggota KKM.. jadi harap sesiapa yang telah baca pekeliling tersebut harap beri pandangan....

Tq.
Back to top Go down
View user profile
cloud
Junior Forumer
avatar

Male
Number of posts : 450
Age : 35
Location : Cat City
Job/hobbies : GRO (Goverment Officer) Join Internet
Humor : Big Head..Big Brains..Good Memory..Good Liar..If You Want Be A Liar..You Must Have A Good Memory..
Points : 48
Registration date : 2008-11-13

PostSubject: Re: Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?   Wed Nov 26, 2008 12:07 pm

...nya meh kepentingan kitai kerja prentah tok sekurang-kurang ya memiliki sebuah buku PERINTAH2 AM,ARAHAN PERKHIDMATAN, DAN semua yg berkaitan dlm versi yg baru (The Latest).ini memudahkan kita merujuk perkara2,undang2 berkaitan keja kita..buku ini juga penting sebagai "LICENSE TO KILL"..utk pihak2 yg tidak menjalankan tugas berdasarkan peraturan ys sepatutnya..soo senang kita mempertahankan hak2 kita jika kita betul2 memahami buku ini... Question
Back to top Go down
View user profile
aubreysherrod
Senior Forumer
avatar

Male
Number of posts : 911
Age : 34
Location : Lubok Antu, Sarawak
Job/hobbies : Minum ejok/beer/langkau
Points : 316
Registration date : 2009-02-10

PostSubject: Re: Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?   Fri Feb 27, 2009 6:17 pm

What a Face What a Face
Back to top Go down
View user profile http://genghaus.blogspot.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?   

Back to top Go down
 
Perbezaan tuntutan di antara jabatan. kenapa tidak standard?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Apa sih perbedaan antara Katolik vs Protestan itu?
» kenapa banyak orang kristen yang tidak berani sunat? inilah argumen mereka
» kenapa Qur'an tidak disusun secara kronologis
» Pembunuh Yesus Tidak Pernah Diadili. Kenapa?
» KENAPA KRISTEN SELALU KALAH DEBAT.?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Sarawak Assistant Medical Officer Forum :: Forum Perbincangan :: Sembang-Sembang-
Jump to: